Jag frågade om allt såg ut vara i sin ordning med mina papper..och det var det (iaf med dom papper jag hade skickat in) Sen skulle jag visst kompletera med två papper till. Så det ska jag fixa nu på en gång, så att dom här 10 veckorna inte skjuts upp och blir ännu fler veckor. Varför ska det behöva ta så lång tid?
Jag har själv suttit i kundtjänt och försökt hjälpa kunder till det allrs bästa. Så jag vet att dom gör så gott dom kan. Och självklart var det inte den där tjejens fel. Men hele systemet borde väl kunna vara lite bättre upplagt..så man slipper vara utan pengar i flera månader.
För henne jag pratade med kunde ju gå in och kolla att allt så bra ut för mej och att jag var berättigad till att få a-kassa..det var bara det att en handläggare måste ta beslutet. Ett beslut som hon i telefonen lika gärna hade kunnat ta om ni frågar mej. Men det är det ingen som gör..man ska bara finna sig i att det tar 10 veckor att få ett beslut på om man få pengar eller inte. Och om man får räkningar upp över öronen och betalnings anmärkningar, då är det mitt fel. Usch!
Kände att jag blev lite arg där. Men varför är det inte fler handläggare som jobbar med det här då, så det skulle kunna gå lite fortare..va?
Jaja..det är bara att gilla läget. Jag får ju nån tusenlapp i lön iaf 2 eller högst 3, det är ju nåt iaf. Så jag hoppas det ska gå vägen..
Jag känner igen mej lite grann - har kontakt med akassan varannan vecka. Har blivit fel varje gång sedan i nyår - varför förstår inte jag och det verkar inte min handläggare heller göra för annars skulle det rättas till.
SvaraRaderaDet värsta jag vet är när det blir fel vid månadsslut när räkningar ska betalas så jag förstår din frustration.
10 veckor brukar det inte ta för mej att få pengar utan kanske 4 eller om det jävlas som det gjorde i våras för då tog det 2 månader innan det började droppa in pengar men då var det både arbetsgivarintyget som det var fel på och akassan som gjorde om systemet m.m.
Trökigt är det i alla fall...