19 februari 2010

virkade mössor

Efter flera kvällar med os så har jag noterat sveriges virkade os-mössor. Så jag blev jätte sugen på att försöka mej på att virka en mössa jag oxå.
Men mitt lilla problemet var bara att jag inte har virkat på över 15 år..och då virkade jag bara pannlappar.. Så jag hade ju inte nån riktig kläm på hur man virkar för att det skulle bli en mössa.
Men med en liten snabblektion i virkning från svärmor, så åkte jag och köpte garn..och började på en gång att virka min första mössa.
Det blev en liten mössa till molly. Och jag måste faktiskt säga att jag är riktigt nöjd med resultatet. (för att vara den första någonsin iaf)
Den blev kanske lite liten..men, men..

Idag bär det av till bollnäs för att köpa mer garn så jag kan virka fler mössor =)


4 kommentarer:

  1. Ser göööör bra ut. Passar Molly perfekt.

    SvaraRadera
  2. Söt Molly och fin mössa. Tittar in på din blogg, är kompis m fialotten =) Hoppas att ni har en bra dag. Mvh Therese

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken fin mössa! Och ännu finare bebis ;) Hon är väldigt likt dej Anna. Kram från Emma

    SvaraRadera